ChristenUnie op werkbezoek bij media

RTV_Oostmaandag 18 april 2016

De Overijsselse ChristenUnie heeft deze week de media op de agenda staan. De Statenfractie wil zicht krijgen op de positie van de regionale omroep in het kader van de nieuwe mediawet. Ook gaat de fractie op bezoek bij dagblad Tubantia en de lokale media in Enschede.

De ChristenUnie wil inzicht krijgen inde veranderende betekenis van de professionele media en journalistiek als gevolg van de toename van de sociale media. In dat kader is ook de samenwerking tussen media een belangrijk thema. Bovendien vindt de fractie het van belang te worden geïnformeerd over de toekomst van de geschreven pers. De veranderingen in het medialandschap hebben ook economisch impact, omdat er banen verdwijnen. De ChristenUnie ziet geen directe rol voor de politiek in het ondersteunen van onafhankelijke media, maar is er zich van bewust dat professionele journalistiek van grote betekenis voor het functioneren van een democratische samenleving.

De werkbezoeken moeten de Statenfractie meer inzicht geven in de ontwikkelingen die er op het gebied van media te verwachten zijn.

Archief > 2016 > april