ChristenUnie Overijssel presenteert lijsttrekkers voor verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen

Precious People Fotografie - CUOverijssel-01759.jpgdinsdag 08 november 2022

Renate van der Velde is door het bestuur van ChristenUnie Overijssel opnieuw naar voren geschoven als lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen. De ervaren politica was ook in 2019 de lijstaanvoerder en in de afgelopen jaren voorzitter van de provinciale ChristenUnie-fractie. Ook voor de waterschapsverkiezingen kiest ChristenUnie Overijssel voor twee vertrouwde gezichten. Hugo Tromp is kandidaat-lijsttrekker namens de partij voor Waterschap Vechtstromen. Herman Odink staat op nummer 1 om de ChristenUnie te vertegenwoordigen voor Waterschap Drents Overijsselse Delta.

Renate van der Velde (47) is dankbaar en vereerd: “Ik zet mij graag onverminderd in voor duurzaamheid en een sociale provincie waar voor iedereen plek is. In ben heel blij dat ik opnieuw het vertrouwen heb gekregen van het bestuur.” Van der Velde woont in Kampen en is naast haar politieke werk jurist onderwijsrecht bij de Onderwijsinspectie.

Jan Limbeck, voorzitter van ChristenUnie Overijssel, is gelukkig met de kandidatuur van Van der Velde: “Renate is een ontzettend stabiele factor geweest in de afgelopen jaren. Ze is sterk in de dossiers en heeft met een consistente lijn politiek bedreven en succesvol de fractie geleid.”
De ChristenUnie maakt al 12 jaar onderdeel uit van de coalitie in Overijssel. De partij neemt graag haar verantwoordelijkheid. De inzet is dan om ook de komende periode weer onderdeel te worden van het dagelijks provinciebestuur.

Waterschappen
Hugo Tromp (40) uit Ommen is kandidaat-lijsttrekker voor Waterschap Vechtstromen. Tromp: “Het waterschap doet ertoe. Het thema water is ongelooflijk belangrijk. Zeker omdat we steeds meer aan de voorkant zitten van de agenda. We hebben vier droge zomers gehad. In Twente en Zuidoost-Drenthe is het dan enorm belangrijk om water vast te houden.” Tromp is verder actief als landelijk adviseur voor Maatschappelijke Arbeidsparticipatie bij Staatsbosbeheer. Jan Limbeck: “Hugo is een zeer gepassioneerd waterschapper met een mooi verhaal. Wij staan versteld van zijn kennis over het water en met hoeveel enthousiasme hij dat kan delen.”

Herman Odink (64) uit Nieuwleusen krijgt nogmaals het vertrouwen de ChristenUnie te vertegenwoordigen voor Waterschap WDODelta. Odink: “Daar heb ik weer zin in! De waterschappen vormen een mooie overheidslaag waar hard wordt gewerkt voor concrete projecten. We doen ertoe qua veiligheid, waterhoeveelheid en waterkwaliteit.” Odink hoopt op een derde en laatste periode in het dagelijks bestuur van het waterschap. Voorzitter Limbeck: “Herman is voor ons een gedroomde kandidaat met alle ervaring die hij meebrengt. Dat zet hij ook in om jong talent binnen onze partij wegwijs te maken in de waterschapswereld.”

24 november is er een ledenvergadering waarin de kandidatenlijsten definitief worden vastgesteld.

Foto: Precious People Fotografie