Rondweg Weerselo

Weerselowoensdag 24 februari 2016

De ChristenUnie kan leven met de motie meer draagvlak voor de rondweg Weerselo. De motie was een initiatief coalitiepartij D66, die moeite had met de aanleg van de rondweg vanwege de verdeeldheid in het dorp.

De ChristenUnie steunt het college van GS in de uitvoering van deze rondweg. De rondweg staat al jarenlang op de agenda en er ligt een juridisch steekhoudende afspraak tussen de gemeente Dinkelland en de provincie Overijssel om te komen tot een rondweg. De ChristenUnoie vindt dat daarmee, wat betreft de provincie, de route ook is getekend. De besluitvorming terug draaien in deze fase is geen goed bestuur. We begrijpen echter ook de wens van D66 die aangeeft dat draagvlak in de kern Weerselo ook van belang is. En hoewel dit thema ook bij de gemeenteraadsverkiezingen volop speelde, blijft het van belang aan dat draagvlak te werken. Daarom kon de ChristenUnie de motie van D66 steunen.

Wij gaan er van uit dat het college van B&W er in slaagt om draagvlak zo optimaal mogelijk te verwerven.

Archief > 2016 > februari