Overijssel kiest voor sport!

Alwin te Rietstap.jpgmaandag 09 maart 2015

Op donderdagavond 5 maart vond het Provinciaal Sportdebat plaats in het Kulturhus te Holten. Aan de hand van een aantal stellingen rondom sport en bewegen gingen kandidaat-Statenleden waaronder Alwin te Rietstap van de ChristenUnie met elkaar in discussie.

Het debat werd geleid door Berend Rubingh, die startte met zijn visie op de kracht van sport in relatie tot sociale cohesie, talentontwikkeling, economie en toerisme. Hij benadrukte dat doorontwikkeling van belang is: de samenleving  verandert continu en daarbij kan de sport niet achterblijven. Tevens presenteerde Sportservice Overijssel actuele cijfers over het beweeg- of liever het sedentaire gedrag (zitgedrag) van inwoners van Overijssel.
Alle partijen onderschreven de kracht van sport: sport en bewegen versterkt de economie, heeft een positief effect op participatie in de maatschappij,  zorgt voor een sociale binding en kan leiden tot een positieve profilering van de regio.  Accentverschillen kwamen boven water als het gaat om de bovenlokale stimulering om te komen tot een effectieve uitvoering.

Volgens de ChristenUnie kandidaat Alwin te Rietstap draagt sport bij aan de leefbaarheid.
Sport en bewegen zorgt voor fitte inwoners, maar draagt ook bij aan versterking van de economie, recreatie en toerisme, de leefbaarheid en maatschappelijke participatie in Overijssel. De Overijsselse politici gaven aan te kiezen voor een nieuwe beleidsperiode met een belangrijke rol voor sport en bewegen, om zo de provincie Overijssel ‘continu in beweging te houden’!

Archief > 2015 > maart