ChristenUnie geeft bloemen aan Gerrit Hogenkamp, voorzitter van STAVIB in Vollenhove

ICU actiemaandag 02 maart 2015

Lijsttrekker Jan Westert van ChristenUnie Overijssel reikt maandagavond een bos bloemen uit aan Gerrit Hogenkamp , voorzitter van STAVIB in Vollenhove.

STAVIB is een vrijwilligersorganisatie die al vanaf 1983 zich inzet voor gehandicapten en bejaarden die geen gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer in de voormalige gemeente Brederwiede, waar onder meer de plaatsen Vollenhove, St. Jansklooster, Blokzijl en Giethoorn deel van uitmaakten. Met de uitreiking van het boeket bloemen aan de heer Hogenkamp wil de ChristenUnie duidelijk maken hoe belangrijk zij de inzet van vrijwilligers in onze samenleving vindt. Westert: “Vrijwilligers zijn een verbindend middel in de samenleving en zo een inspiratie en voorbeeld voor ons allemaal. We kunnen ons geen gezond land voorstellen zonder vrijwilligers. En daarom zetten we deze mensen in het zonnetje.” STAVIB is een uitmuntend voorbeeld hoe vrijwilligers met hun inzet van betekenis kunnen zijn voor mensen met een handicap. Lof voor uw initiatief.

De ChristenUnie Overijssel gaf met deze uitreiking ook het startsein voor de landelijke vrijwilligerscampagne in Overijssel. Onder het motto I C U (I see you – ik zie je staan) zet de ChristenUnie in heel Nederland een groot aantalvrijwilligers in het zonnetje. Op 30 januari, tijdens het 15-jarig jubileum van de partij, werd het idee gelanceerd. “Als je jarig bent hoor je te trakteren. Wij doen dat door vrijwilligers een bloemetje te bezorgen. De afgelopen weken kon iedereen een vrijwilliger nomineren voor een bloemetje. Dat is veel gebeurd. Je merkt echt dat mensen, net als wij, het werk van vrijwilligers waarderen”, aldus Jan Westert

Archief > 2015 > maart