Vakantiecentrum de Imminkhoeve: toonaangevend voor aangepaste vakanties

imminkhoevezaterdag 05 mei 2012

Op een stralende voorjaarsdag waren statenleden Jan Westert (CU), Henk Kerkdijk (CDA) en Marjan van der Bent (CU) te gast bij de Imminkhoeve in Lemele (gem. Ommen). Zij constateerden dat de Imminkhoeve met 32.000 overnachtingen, 19 fte arbeidsplaatsen, een vrijwel volledige bezetting en de vele vrijwilligers een speler van formaat is voor de leefbaarheid, bedrijven en middenstand in de regio Lemele, Dalfsen en Ommen.

Op dit moment worden plannen gemaakt om het complex een grondige metamorfose te geven om toekomstbestendig te kunnen blijven werken. Trefwoorden daarbij zijn: verbinden met activiteiten voor toeristen in Salland en Vechtdal, Brinkplein met restaurant/winkeltje, cultuurhistorisch erfgoed, routestructuren, educatie Sallands Arfgoed, duurzaamheid zoals energie neutraal bouwen en energiebesparing.

De Imminkhoeve is een vijfsterren vakantiecentrum met diverse locaties aan de voet van de Lemelerberg en op loopafstand van Ommen. Het landschap van de Sallandse Heuvelrug is een perfecte omlijsting voor de vakantiemogelijkheden voor groepen gehandicapten en senioren. Het centrum is volledig aangepast en ingericht voor mensen met een beperking en rolstoelgebruikers. Het wellnessaanbod in de snoezelruimtes is voor veel gasten het hoogtepunt in hun vakantie. In de 40 jaar van het bestaan zijn er verschillende uitbreidingen geweest en heeft de Imminkhoeve zich voortdurend aangepast  aan de wettelijke eisen.

Archief > 2012 > mei