Overijssels Particulier Grondbezit uitstekende partner voor Provincie Overijssel

shutterstock_23839381[1]maandag 18 juli 2011

In de sfeervolle ambiance van huize Almelo waren Statenleden uitgenodigd op een informatiebijeenkomst van het Overijssels Particulier Grondbezit (OPG).

Het OPG behartigt de belangen van haar leden; dat zijn een groot aantal van de landgoederen die Overijssel rijk is.
Landgoederen liggen in een aantrekkelijk landschap en kennen een mix van natuur , landbouw, wonen en werken. Ook voor de recreatie spelen ze een grote rol.
Daarmee is hun betekenis voor het beleid van de provincie Overijssel geschetst. Van de oppervlakte van de Ecologische Hoofdstructuur ligt 25% op het grondgebied van de landgoederen. Daarom vindt Statenlid Marjan van der Bent, aanwezig namens de ChristenUnie, dat het OPG een nadrukkelijke plaats verdient als gesprekspartner voor de provincie Overijssel. Het coalitieakkoord zet in op het versterken van particulier  natuurbeheer en daar kan het OPG een prima bijdrage aan leveren.

Archief > 2011 > juli