Organisatie rolstoelvierdaagse krijgt ChristenUnieK waarderingsprijs

dinsdag 22 februari 2011

De Twentse ChristenUnieK waarderingsprijs is door Tweede Kamerlid Esmé Wiegman en lijsttrekker Jan Westert uitgereikt aan de stichting Twentse Sportbelangen uit Delden. Deze stichting zet zich op een prachtige manier in voor de gehandicaptensport door het organiseren van de Twentse rolstoelvierdaagse. De uitreiking van deze ChristenUnieK waarderingsprijs heeft plaatsgevonden onder toeziend oog van diverse vertegenwoordigers van de ChristenUnie-fracties in Twente.

De Stichting Twentse Sportbelangen (STS) is een ideële instelling die in 1984 begonnen is met het organiseren van evenementen op het gebied van de gehandicaptensport. Dit jaar wordt voor de 25e keer de Twentse rolstoelvierdaagse gehouden. Het bestuur van STS en alle betrokken vrijwilligers zetten zich op een prachtige manier in voor de gehandicaptensport.

Na de uitreiking is er met de bestuursleden en vrijwilligers van de STS gesproken, hieruit kwam met name de problematiek rond de strenge wettelijke eisen aan verkeersregelaars aan de orde. Esmé Wiegman neemt deze problematiek mee naar de Tweede Kamer en zal dit probleem, dat bij heel veel organisaties speelt, bespreken in Den Haag.

Archief > 2011 > februari