Sterkste van de oppositie, nu klaar voor coalitie

woensdag 23 februari 2011

Volgens RTV Oost is de ChristenUnie de afgelopen tijd de meest invloedrijke oppositiepartij van Overijssel geweest. Een meerderheid van de ingediende voorstellen werd aangenomen, terwijl de fractie zich tijdens vergaderingen van de Provinciale Staten meer dan elke andere partij liet zien en horen. Daarmee wist de ChristenUnie volgens RTV Oost veel draagvlak te creëren voor haar beleid. Fractievoorzitter Tjeerd Oostra is blij met de erkenning. Volgens lijsttrekker Jan Westra wijst het er op dat de partij klaar is voor deelname aan het college van Gedeputeerde Staten.

"Ik ben erg blij met de uitkomst. De ChristenUnie krijgt hiermee publieke erkenning voor zowel de kwaliteit als de inzet van de Statenfractie Overijssel," aldus Tjeerd Oostra. Zijn waarschijnlijke opvolger Jan Westert kijkt vooruit en ziet kansen voor de komende periode: "Onze partij is klaar voor deelname aan de coalitie. Wij staan daar ook open voor. Als de verkiezingsuitslag daarvoor de ruimte en mogelijkheden biedt, spreken we graag mee."

Tjeerd Oostra geeft vanaf 2007 tot aan de verkiezingen van 2011 leiding aan de sterkste oppositiefractie in Overijssel, verder bestaand uit Marjan van der Bent, Klaasje Huisman, Henriëtte van der Graaf en Egbert Kooiker.

RTV Oost heeft de uitkomsten gepresenteerd in het televisie-programma In de Wandelgangen.

Archief > 2011 > februari