Stemmogelijkheden verstandelijke gehandicapten moeten beter

stemzaterdag 12 februari 2011

Lijsttrekker van ChristenUnie Overijssel Jan Westert laat in een reactie weten het initiatief om stemmogelijkheden voor verstandelijke gehandicapten te verbeteren van harte te ondersteunen. Het Platform Verstandelijk Gehandicapten, MEE en de andere belangenorganisaties die het initiatief zijn gestart, pleiten onder andere voor een makkelijker leesbaar stembiljet en willen voorkomen dat zorginstellingen stempassen zomaar weggooien.

“Stemmen met een verstandelijke beperking mag, dus moeten de mogelijkheden om hier gebruik van te maken ook benut worden. Deze mensen willen dat in veel gevallen zelf heel graag,” aldus de ChristenUnie-lijsttrekker.

In Overijssel wonen ongeveer 10.000 mensen met een verstandelijke beperking. De initiatiefnemers zullen op de dag van de verkiezingen in Steenwijk, Ommen en Enschede aandacht vragen voor het stemrecht van mensen met een verstandelijke beperking. Meer informatie vindt u op de website van het Platform Verstandelijk Gehandicapten. Klik daarvoor hier.

Archief > 2011 > februari