ChristenUnie stemt voor Kadernota Luchthaven Twente

donderdag 10 februari 2011

ChristenUnie Overijssel heeft in de stemming na het laatste grote debat in de huidige statenperiode vóór de Kadernota gestemd die is opgesteld voor de aanbesteding van Luchthaven Twente. In een stemverklaring gaf de ChristenUnie aan dat zij het College van Gedeputeerde Staten houdt aan de termijn van vijf jaar waarbinnen de aanbestedingsprocedure moet zijn afgerond.

ChristenUnie-Statenlid Marjan van der Bent markeerde de positie van haar partij: “De besluitvorming in de afgelopen jaren heeft vorig jaar geleid tot het aannemen van de Gebiedsontwikkeling Luchthaven Twente om daarmee te komen tot een compacte Luchthaven in het Groen. De ChristenUnie wil daar nu vanuit een constructief bestuurlijke houding aan mee werken, onder andere met het oog op de werkgelegenheid in Twente.”

De ChristenUnie wil dat de aspecten duurzaamheid en werkgelegenheid aan het eind van dit jaar zorgvuldig uitgewerkt zijn. In het debat was Statenlid van der Bent kritisch over de procedure en de positie van het Rijk. Ze beloofde dat de fractie scherp zou letten op de invulling van de kaders. De criteria daarvoor zijn stevig: “Geen cent verspillen aan de exploitatie van de luchthaven en geen nachtvluchten,” aldus Van der Bent.

Archief > 2011 > februari