Statenfractie ChristenUnie steunt Hardenberg voor veilige oversteken N34

werkbezoek_N34_003zaterdag 27 februari 2010

Woensdag 17 februari bracht ChristenUnie-statenlid Klaasje Huisman een werkbezoek aan Hardenberg om samen met de gemeenteraadsfractie van de ChristenUnie en wethouder Jannes Janssen de consequenties van de provinciale plannen met betrekking tot de N34 door te nemen. De provincie wil de weg opwaarderen tot 100 km weg. Daarmee is de ChristenUnie akkoord, maar dan wel met voldoende ongelijkvloerse veilige oversteken. De ChristenUnie gaat niet akkoord met het afwaarderen en afsluiten van de overgangen bij De Boshoek en bij de Pothofweg richting Gramsbergen.

De nu gevaarlijke oversteek bij de Boshoek moet ongelijkvloers worden of middels een zuidelijke parallelweg verbonden worden met de Larixweg om daar een ongelijkvloerse kruising te maken met mogelijkheid van op- en afrit naar de N34. Sportpark De Boshoek moet goed bereikbaar blijven zonder alle verkeer door Heemse te sturen. Dat is Statenlid Klaasje Huisman eens met de ChristenUnie in Hardenberg.

Daarnaast vindt zij het onverantwoord alle oversteken tussen Hardenberg en Gramsbergen te schrappen. Bij de Pothofweg halverwege Gramsbergen moet een landbouwtunnel komen om Anervelde met de overkant van de N34 te verbinden. In de huidige provinciale plannen is teveel geschrapt ten nadele van de bewoners en de agrariërs.

Archief > 2010 > februari