Een persoonlijke oproep.

dinsdag 04 maart 2003

[B]KIES OP 11 MAART VOOR EEN WAARDE(N)VOL OVERIJSSEL[/b]
Geen woorden, maar waarden. Bijbelse waarden.

KIES OP 11 MAART VOOR EEN WAARDE(N)VOL OVERIJSSEL

Geen woorden, maar waarden. Bijbelse waarden.
Dát is de keuze van de ChristenUnie. Bijbelse waarden wijzen de weg naar vrede, vrijheid en veiligheid in de samenleving Ze bieden ons houvast bij het zoeken naar recht en gerechtigheid en een goed beheer van de schepping. Ze geven een open oog voor de naaste. Bijbelse waarden zijn in het belang van de provincie en van ons allemaal.

Kortom: De ChristenUnie wil besturen met visie, bijbelse visie

Vanuit dit principiële uitgangspunt hebben RPF en GPV steeds gewerkt in de staten van Overijssel en wil de gevormde ChristenUnie fractie nu en na 11 maart enthousiast en daadkrachtig aan het werk.
Want er valt nog steeds veel te doen. Sterker nog: de provincies krijgen steeds meer te doen en houden zich bezig met veel beleidsterreinen.
Enkele voorbeelden maken dit duidelijk.

De ChristenUnie wil in de Jeugdzorg fundamentele aandacht voor de problemen van jongeren.
Dat betekent dat er een uitstekend functionerend Bureau Jeugdzorg Overijssel moet zijn, zodat jongeren met problemen meteen naar de juiste hulpverlening kunnen worden doorgestuurd. Maar het betekent ook dat er veel meer moet worden gedaan aan preventie. Voorkomen is immers beter dan genezen.

De ChristenUnie wil een goed bereikbare huisartsenposten, maar vindt ook dat huisartsen optimaal moeten kunnen functioneren

De ChristenUnie wil een goede bereikbaarheid en optimale mobiliteit en veiligheid in het verkeer.
Bereikbaarheid is immers een onlosmakelijk onderdeel van ons dagelijks leefpatroon. Veiligheid is van belang omdat er mensenlevens mee gemoeid zijn. Tegelijkertijd moeten we aandacht hebben voor de milieu-aspecten van het verkeer. We zijn toch rentmeesters van Gods schepping.

De ChristenUnie wil een gezonde economische ontwikkeling. Dat zal in deze tijden van economische neergang niet gemakkelijk zijn. We mogen er toch niet in berusten dat velen werkloos aan de kant staan. We vinden het van belang dat de economische ontwikkeling niet alleen rond de grote steden wordt geconcentreerd. Gemeenten moeten ook hun eigen verantwoordelijkheid kunnen waarmaken.

De ChristenUnie wil een gezonde toekomst voor agrarische bedrijven en het platteland.
De landbouw vormt een belangrijke economische en sociale drager voor de leefbaarheid op het platteland en de instandhouding van het landschap. De provincie moet aan landbouwers voor een langere duur zekerheid moeten bieden door een helder beleid uit te stippelen dat niet steeds weer door nieuwe regelgeving wordt gewijzigd.

Kies 11 maart voor een sterke ChristenUnie fractie in de staten van Overijssel

Johan Oldenburger, Lijsttrekker