Van der Graaf zitting in werkgroep Jeugd en Gezin

021woensdag 25 maart 2009

De werkgroep Jeugd en Gezin is in het leven geroepen om een goed jeugd- en gezinsbeleid te kunnen realiseren.

Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen 2006 heeft de ChristenUnie zich nadrukkelijk geprofileerd op het onderwerp Jeugd en Gezin en het weer op de politieke agenda geplaatst. De politieke realiteit laat zien dat er nog veel werk te doen is op dit terrein. Niet alleen in de Tweede Kamer, maar ook op lokaal en provinciaal niveau kunnen ChristenUnie-bestuurders zich inzetten om deze typische ChristenUnie-punten nog beter op de kaart te zetten. Als ChristenUnie-bestuurders kunnen we samenwerken aan het realiseren van een goed jeugd- en gezinsbeleid. De werkgroep Jeugd en Gezin is in het leven geroepen om deze samenwerking te bevorderen. Dat vraagt om een focus op deze punten, een duidelijke visie op onderdelen en concrete voorbeelden en handreikingen, zodat bestuurders hiermee aan de slag kunnen gaan. Daarom heeft werkgroep een handreiking geschreven, met uitgewerkte speerpunten en concrete voorbeelden. Het eerste exemplaar is afgelopen weekend op het BestuurdersCongres uitgereikt aan de voorzitter van de BestuurdersVereniging. De werkgroep Jeugd en Gezin hoopt dat deze handreiking meewerkt aan een cultuur binnen de ChristenUnie van samen werken aan Jeugd en Gezin.

Werkgroep Jeugd en gezin:
Bernadette van den Berg (beleidsmedewerker BestuurdersVereniging ChristenUnie)
Henriëtte van der Graaf-Huls (Statenlid Overijssel)
Henk Hutten (wethouder Staphorst)
Wouter Langendoen (beleidsmedewerker Tweede Kamerfractie ChristenUnie)
Jan Pieter Meijer (gezinsvoogd in Den Haag)
Klaas Tigelaar (burgemeester Oud-Beijerland)
Harmke Vlieg-Kempe (Raadslid Assen)

jeugdengezin@christenunie.nl

Archief > 2009 > maart