Johan Bedankt

maandag 19 maart 2007

Op 13 maart was het dan echt zover. Johan Oldenburger neemt definitief afscheid van Provinciale Staten. Ruim 20 jaar politiek ervaring verlaat de fractie. Begonnen als eenmansfractie voor het GPV en eindigend als fractievoorzitter van de ChristenUnie.
Daarmee is een heel tijdperk van ontwikkeling gemarkeerd. Bijna alle beleidsterreinen
heeft Johan weleens in zijn portefeuille gehad. Door zijn brede ervaring en soepele optreden had Johan een goede ingang op het Provinciehuis. Een van Johan’s geliefde Commissies was de Commissie Beleidsevaluatie: nagaan welk resultaat het gevoerde beleid van de Provincie heeft. Deze onderzoeken leverden vaak een verrassende resultaten op die meer navolging verdienen.

Ook op deze laatste Statenvergadering had Johan nog een duidelijke taak. Als nestor van de Staten heeft hij het afscheid van de Statenperiode 2003 - 2007 georganiseerd. Dat resulteerde in een leuke CD waarop de vertrekkende Statenleden hun laatste bericht aan de achterblijvers konden meegeven. Johan, je was ook een prima nestor.

Namens de fractie wil ik je heel hartelijk bedanken voor je inzet, je opgewektheid en enthousiasme. We hebben veel van je geleerd en we zullen je inbreng missen.

Archief > 2007 > maart