Wat doet de ChristenUnie voor jongeren?

donderdag 01 maart 2007

In Enschede heeft de Statenfractie van de ChristenUnie tijdens het werkbezoek een aantal studenten van de verenigingen Alpha en VGST uitgenodigd voor een maaltijd om te horen hoe studenten tegen de politiek aankijken.

Van de kabinetsformatie waren ze goed op de hoogte, maar de provincie is duidelijk een andere bestuurslaag. Gaat de provincie over studiefinanciering? Nee dus. Gaat ze over studentenhuisvesting? Nee, maar we letten er wel op dat de gemeente Enschede dit goed voor elkaar heeft. Toen ik iets vertelde over ons werkbezoek aan de Universiteit Twente en over het belang dat de ChristenUnie hecht aan innovatie en duurzaamheid werd er aandachtig geluisterd. Dat wisten ze niet!. Kortom we hebben hun interesse gewekt voor politiek op grond van bijbelse waarden en normen: wij staan voor een rechtvaardig en sociaal beleid. Ze gaan in ieder geval allemaal stemmen!

Deze week had ik een telefonisch interview met radio Regio FM, die een verkiezingsspecial voor jongeren maakt. Zij vroegen heel concreet wat er nu precies in ons verkiezingsprogramma voor jongeren staat. Ik kwam drie items tegen:
1. Het voorkomen en bestrijden van werkeloosheid onder jongeren heeft topprioriteit. Een optimale relatie tussen onderwijs en arbeidsmarkt is daarbij fundamenteel
2 het Grote Stedenbeleid (GSB) wordt voortgezet, waarbij het accent gericht is op wijkgerichte aanpak, tegengaan van verpaupering, zorg voor jongeren, veiligheid en voorkomen van gettovorming.
3. bijzondere aandacht wordt gegeven aan sport voor mensen met een handicap en aan jongerensport.
De Jeugdzorg is een wettelijke taak van de Provincie en voor de ChristenUnie vanuit het oogpunt van Jeugd en Gezin een belangrijk beleidsterrein.

Zaterdag 3 maart verwelkomen we een groep van Perspectief Kampen op de Dag van Overijssel in het Provinciehuis van Zwolle. Wij zijn benieuwd De ChristenUnie heeft zeker plaats voor jongeren. Zingeving aan ons leven door een christelijk sociale houding gericht op het welzijn van de samenleving spreek jongeren aan!
We zien dan ook uit naar het bezoek van Perspectief Kampen aan de Open Dag van Overijssel komende zaterdag 3 maart in het Provinciehuis in Zwolle! KOM OOK!

Archief > 2007 > maart