Innovatie bedrijvigheid in twente

donderdag 01 maart 2007

De ChristenUnie wil werken maken van innovatieve bedrijvigheid. Daarom is de Statenfractie op bezoek geweest bij het Kennispark Twente onderdeel van de Universiteit van Twente.

Directeur dr K. Eijkel en dr A. Groen gaven een boeiende uiteenzetting over hun doelstelling;.
Kennispark Twente is een hot-spot voor kennisintensieve ondernemers. Tot 2020 wil men 10.000 nieuwe arbeidsplaatsen creëren die in de regio verankerd zijn. De ChristenUnie steunt deze aanpak van het Innovatie Platform Twente. Onze fractie stelt voor om een nieuwe leerstoel in te stellen gericht op het op de markt brengen van nieuwe producten. Het NIKOS Nederlands Instituut voor Kennisintensief Ondernemen (ook aan de UT in Enschede) is hiervoor de aangewezen organisatie. Het project Kansrijk Eigen Baas is door hen opgezet.
De ChristenUnie zet in op innovatie omdat de veranderingen in de maakindustrie heel snel gaan en wij deze industrie graag voor Twente behouden zien. Dat is niet alleen goed voor hightech kennisbedrijven, maar ook voor bestaande bedrijven.
Daarna hebben we het MESA+ instituut voor nanotechnologie bezocht: daar zie je echt de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van kennis van de structuur van menselijke cellen.
Deze speicalistische wetenschap kan in de toekomst grote verbeteringen betekenen heeft de toepassing van medicijnen , aanpassingen voor gehandicapten en levensmiddelentechnologie De ChristenUnie heeft met andere partijen via het Actiefonds € 1 miljoen beschikbaar gesteld voor een vernieuwing van het Nanolab.

Archief > 2007 > maart