In gesprek met de SER en Bureau Jeugdzorg

woensdag 31 januari 2007

Op donderdag 25 januari had de fractie van de ChristenUnie een informatief gesprek met de Sociaal Economische Raad Overijssel en met Bureau Jeugdzorg Overijssel.

Donderdag 25 januari had de statenfractie van de ChristenUnie (inclusief steunfractie) een gesprek met dhr. Kloosterboer (secretaris) en dhr. Peters (voorzitter) van de SER (Sociaal Economische Raad) Overijssel. De SER is een onafhankelijk adviesorgaan voor de Gedeputeerde Staten van Overijssel. Enkele knelpunten die de SER tegenkomt in onze provincie werden besproken. Bijvoorbeeld: geven provincie en gemeente ruimte bij de invulling van hun beleid of regelen zij alles dicht? Dit laatste kan voor verschillen tussen aanliggende gemeenten zorgen. Er werd ook over maatschappelijk verantwoord ondernemen gesproken; wat vindt de ChristenUnie belangrijk en hoe denkt de SER daarover. Verder passeerden onderwerpen als de problematiek van sociale werkplaatsen en de relaties tussen vervoer en werkgelegenheid de revue.
Na de SER volgde een gesprek met Mieke Loman en Harrie Tijs (manager Advies- en Meldpunten Kindermishandeling) van Het Bureau Jeugdzorg in Overijssel. Jeugdzorg is wettelijk een provinciaal beleidsterrein voor de provincie en twee medewerkers kwamen vertellen hoe de situatie in hun organisatie momenteel is en waar moeilijkheden zich voordoen, waar de ChristenUnie misschien iets kan doen. Dit zijn bijvoorbeeld lange wachtlijsten die weggewerkt moeten worden, terwijl ze daar te weinig geld voor krijgen.
Door samen in gesprek te gaan hoor je wat er speelt aan beide kanten. Hier kun je het beleid op afstemmen en zo ook werkelijk wat bereiken.

Archief > 2007 > januari