Afgevaardigden ChristenUnie Overijssel spreken met Cogas over energietransitie

ChristenUniebezoekStadsverwarming2.jpgdonderdag 17 januari 2019

Statenleden, wethouders en raadsleden van ChristenUnie uit Overijssel waren vandaag op werkbezoek bij netwerkbedrijf Cogas. Samen gingen ze het gesprek aan over de energietransitie en bezocht de groep de duurzame stadsverwarming in de Almelose wijk Windmolenbroek.

Lijsttrekker Provinciale Staten Renate van der Velde zegt enthousiast  “Het is belangrijk dat wij op het netvlies houden dat de energietransitie lokaal gereld moet worden en dat we lokale oplossingen moeten zoeken. Tijdens het gesprek over de energietransitie ging het dan ook over mix van lokale oplossingen als  groen gas en restwarmte van bedrijven tot all electric-oplossingen voor woningen.

Stadsverwarming Almelo
De stadsverwarming Almelo heeft  vier biomassaketels waar snoeihout en ander resthout omgezet worden in duurzame warmte. Cogas werkt hiervoor met regionale leveranciers. Jan Westert, statenlid ChristenUnie: “Goed dat hierin aan duurzaamheid is gedacht en het snoeihout uit de regio komt.” De ChristenUnie vindt het afbouwen van fossiele brandstoffen en het tegengaan van CO2-uitstoot belangrijk.

Archief > 2019 > januari