Herstructureringsmaatschappij Overijssel

leegstandvrijdag 16 september 2016

De ChristenUnie in Overijssel stemt graag in met de verbreding en vernieuwing van de opdracht aan de Herstructureringsmaatschappij Overijssel (HMO). Deze maatschappij kon de afgelopen jaren veel doen aan het vernieuwingen en versterken van oude bedrijventerreinen.

De HMO kan de provinciale middelen met succes in de vorm van leningen (resolveren) inzetten en levert een stevige bijdrage aan de versterking van bestaande bedrijventerreinen. De opdracht van de HMO wordt nu door de provincie verbreed naar andere werklocaties. Zo kunnen ook kantooromgevingen worden aangepakt en vernieuwd. Hiermee wordt trieste leegstand bestreden. En ook de binnenstedelijke omgevingen die kampen met leegstand mogen door de HMO worden ondersteund. Provinciale Staten behandelden daartoe in de commissie een voorstel om de HMO van die uitgebreide opdracht te voorzien en een financiële impuls te geven.

“In de Provinciale Staten vergadering zal er ongetwijfeld een positieve klap op worden gegeven”, aldus fractievoorzitter Jan Westert, die aan dit thema in de commissie eigenlijk geen woord hoefde te wijden. “Wie zwijgt stemt toe. Bij dit voorstel zweeg ik met veel genoegen.”

Archief > 2016 > september