Gert Jan Segers op CU-tour in Overijssel

Triangelvrijdag 17 juni 2016

Gert-Jan Segers, politiek leider van de ChristenUnie die in november Arie Slob opvolgde, heeft op vrijdag 17 juni als onderdeel van de regiotour Overijssel bezocht. Hij heeft een kort werkbezoek afgelegd op verschillende plekken en ’s avonds in Hardenberg de Noaberschapsaward uit gereikt aan de winnaar van de genomineerde instellingen. Segers wordt op zijn tour vergezeld door de Statenfractie van de ChristenUnie in Overijssel. Lokaal zijn vertegenwoordigers van de gemeenteraadsfracties aangeschoven.

De tour van Segers startte vrijdagmiddag 12.00 in Deventer, waar hij Abdij Sion aan deed. Hij heeft daar van gedachten gewisseld met het bestuur van Nieuw Sion over de mogelijkheden om religieus erfgoed een nieuwe kansrijke bestemming te geven. Ook is hij geïnteresseerd in het verduurzamen van monumentale gebouwen en de mogelijkheden daartoe.

Bij dat gesprek was ook een vertegenwoordiger van RK-kerk aanwezig, waarmee van gedachten werd gewisseld over het afstoten en herbestemmen van kerkgebouwen. De Rooms Katholieke parochie moet de komende tijd voor zes kerkgebouwen een nieuwe bestemming zoeken.

Na Deventer vertrok de ChristenUnie-delegatie naar Almelo voor een bezoek aan de Armeense gemeenschap. De ChristenUnie vraagt regelmatig aandacht voor deze gemeenschap en erkenning van de Armeense genocide. Gert Jan Segers wil het contact met deze gemeenschap nog eens aanhalen en met hen van gedachten wisselen over de ontwikkelingen die zich voordoen. Segers wil betrokkenheid bij de Armeense en Aramese gemeenschappen hiermee nog eens benadrukt.

Na nog een aantal andere bezoeken werd de dag afgesloten met een informele publieks- en ontmoetingsbijeenkomst in het LOC te Hardenberg, waar de lokale ChristenUnie de prijsuitreiking van de Noaberschap Award organiseert. De genomineerde instellingen zijn De Makelij te Dedemsvaart, Kinderstraat Het Kwartier in Balkbrug, Veur Mekaar in Bergentheim en  Onze school is present, ingediend door de Stichting Present en Cbs De Bloemhof.

Gert Jan Seger mocht de prijs uitreiken aan Kinderstraat Het Kwartier in Balkbrug.

De 43-jarige Gert-Jan Segers is sinds november 2015 fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede kamer. Door de ChristenUnie is Segers ook aangewezen als lijsttrekker voor de volgende verkiezingen. Segers maakt sinds 2011 deel uit van de Tweede kamer. Daarvoor was hij directeur van het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie

Archief > 2016 > juni