ChristenUnie vindt late verklaring accountant droevig

geldbriefjes waslijndinsdag 21 juni 2016

De ChristenUnie vindt de late afgifte van de verklaring van de accountant droevig. De fractie trekt die conclusie op basis van de antwoorden van GS op vragen van fractievoorzitter Westert. Met de beantwoording van die vragen is niets mis, omdat naar blijkt het gaat over een geschil over meerwerk.

Dat verwondert de ChristenUnie, want volgens de fractie is expliciete deal met deze nieuwe accountant gemaakt bij de aanbesteding dat meerwerk slechts op instemming kon rekenen, indien daar toestemming voor bestaat. Bovendien behoort een geschil over de prijs van meerwerk op een andere manier te worden beslecht dan door het niet verstrekken van de accountsverklaring. Dat het vertrouwen niet ten goede. De ChristenUnie wil het gesprek over deze werkwijze woensdag aan de orde stellen in een gesprek met de voorzitter van de auditcommissie van PS. kennelijk is er geen groter belang dan de portemonnee van de accountant. Dan krijgt professionaliteit een vreemde uitwerking, zo vindt de ChristenUnie.  De ChristenUnie wil weten welke mogelijkheden de auditcommissie ziet om voor de toekomst herhaling te voorkomen en op welke wijze een zakelijk geschil over meerwerk kan worden opgelost? Is mediation een aangewezen weg?

Archief > 2016 > juni