ChristenUnie wil bundeling ondernemerskracht

lokettenwoensdag 08 juni 2016

Ondernemers worden tureluurs van alle loketten, steun- en ondernemerspunten. De Kamer van Koophandel is weg georganiseerd. We zien nu allerlei kleinschalige nieuwe initiatieven, gemeentelijk, sub-regionaal. Steeds minder zien we een gezamenlijk regionaal gezicht.

De ChristenUnie wil dat de provincie, vanuit de verantwoordelijkheid voor de regionale economie,  het voortouw neemt en komt tot versterking van een herkenbare regionale infrastructuur voor ondernemers en zzp’ers. "We zien graag een faciliterende structuur, die aansluiten bij netwerken, dicht bij de behoefte van ondernemers en zzp’ers zit" aldus de fractievoorzitter Jan Westert.

ChristenUnie wil dat provincie sterkere rol krijgt in regionale economie tussen rijk en gemeenten

Organisatiekracht heeft ook een overheidsdimensie. Het regionaal economisch beleid is een provinciale kerntaak, maar we rollen ook landelijk en gemeentelijk beleid uit. De provincie moet focus aanbrengen voor het MKB. Het economisch beleid wordt steeds meer gekenmerkt door een regionale agenda. Dan moet de provincie ook de centrale speler zijn in het economisch beleid.

De ChristenUnie fractie dient een motie in, waarin het college oproepen wordt om meer focus aan te brengen in regionale economisch beleid en over de rolverdeling van rijk, provincie en gemeenten scherpere afspraken te maken.

Archief > 2016 > juni