Arie de Niet neemt afscheid als burgerlid

20210504 - afscheid Arie de Niet.jpgdinsdag 04 mei 2021

Arie de Niet heeft afscheid genomen als burgerlid van de statenfractie. Twee jaar lang heeft hij zich ingezet voor de Overijsselse ChristenUnie. “We konden jou met een boodschap op pad sturen”, zegt fractievoorzitter Renate van der Velde in een dankwoord gericht aan Arie.

Ook het Overijsselse partijbestuur prijst het vertrekkend burgerlid bij monde van voorzitter Jan Limbeck: “Iemand die goed is in het lezen van dossiers en daar haarfijn de ChristenUnie-highlights in kan vinden. Technisch erg vaardig en inhoudelijk sterk.” Beiden zagen Arie niet graag vertrekken maar respecteren zijn besluit.

De Deventenaar stond klaar in de coulissen met de hoop voor het ‘echte’ statenwerk te gaan. Maar er kwam geen plek beschikbaar en daarbij vroeg zijn baan meer aandacht.

Goede kans dat Arie opnieuw actief wordt in een andere functie binnen de partij. “Hopelijk zien we jou in wat voor hoedanigheid ‘gewoon’ weer terug”, is de wens van Renate.
Bart Visser uit Ommen is door de partij voorgedragen om Arie op te volgen. Binnenkort zal hij zich verder voorstellen.