Geen referendum in Overijssel!

referendumwoensdag 07 december 2016

Bij de Provinciale Staten van Overijssel wordt gesproken over het invoeren van het referendum bij belangrijke besluiten. Het initiatiefvoorstel daarvoor roept de nodige weerstand op. De weerstand zit niet zozeer in de gedachten achter het middel referendum maar veel meer in de grote beperkingen en polarisatie die daardoor ontstaat voor burgers en politici.

De ChristenUnie heeft eerder samen met de PvdA een initiatief genomen om de kloof tussen de politiek en de burgers te verkleinen door initiatieven van burgers te omarmen en deze vanuit de provincie te ondersteunen. Dat initiatief heeft brede steun gekregen in de Staten.

Een referendum is wat de ChristenUnie niet het juiste middel voor de Provincie om dat doel te bereiken. In de vergadering van Provinciale Staten Overijssel verwoorde Fractievoorzitter Jan Westert het waarom door middel van onder andere een Referendum Pamflet. De ChristenUnie staat als partij voor hoop en niet voor tegenstellingen.

Link naar Pamflet

Archief > 2016 > december