Beschut werk moet hoog op de regionale economische agenda

Inpakken_larcommaandag 16 februari 2015

De ChristenUnie wil dat beschut werk voor mensen met een beperking hoger op de regionale economische agenda komt te staan. De delegatie van de ChristenUnie Overijssel bracht een werkbezoek aan Larcom te Ommen. De Sociale Werkplaats bedrijven hebben te maken met een forse verandering, omdat de instroom in de sociale werkvoorziening vanaf 1 januari is gestopt.

ChristenUnie en SP hebben in Overijssel in een gezamenlijke motie gevraagd om mensen die zijn aangewezen op een beschutte werkplek in de toekomst expliciet mee te nemen bij de provinciale Human Capital agenda. De ChristenUnie wil dat er een coöperatieve samenwerking komt tussen Sociale Werkplaats bedrijven en werkgevers in de regio om mensen met een arbeidsbeperking kansen te bieden. De ChristenUnie vermoedt dat dit een stevige opgave zal zijn voor de vele MKB-bedrijven in Overijssel. Daarom bepleit zij coöperatieve oplossingen, waarbij de kennis van een onderneming zoals Larcom goed kan worden benut.

Een delegatie van de provinciale ChristenUnie bracht samen met partijleider Arie Slob een werkbezoek bij Larcom in Ommen en sprak met directeur Henk Blaauw over zijn toekomstbeelden voor mensen met een arbeidsbeperking.

Archief > 2015 > februari