Start voorbereidingen verkiezingen 2023

JanLimbeck_ (2).jpgwoensdag 04 mei 2022

Door Jan Limbeck, voorzitter bestuur ChristenUnie Overijssel

De verkiezingen van de gemeenteraad zitten erop. Veel lokale afdelingen zijn net klaar of zitten nog midden in het proces van coalitievorming. We horen dat de ChristenUnie in onze provincie weer volop meedoet in het nemen van verantwoordelijkheid. En daar zijn we blij mee!

Voor ons als bestuur staat alles alweer in het teken van de volgende verkiezingen. De Provinciale Staten en de Waterschappen zijn in maart 2023 aan de beurt. In de meivakantie hebben we de procedure en de commissie vastgesteld. Daarmee kunnen we gaan beginnen met het werven van kandidaten voor de verschillende lijsten. We roepen lokale afdelingen op om mensen voor te dragen, of over te halen om zelf te solliciteren. We zoeken mensen die:

· Betrokken christen zijn en lid van de ChristenUnie zijn of willen worden;

· Affiniteit hebben met de politiek en de publieke sector;

· Het gewenste werk- en denkniveau hebben voor dit werk; goed onderbouwd

· De Nederlandse taal beheersen in woord en geschrift;

· Eventueel politieke ervaring hebben;

· In staat om zich nieuwe (beleids)onderwerpen snel eigen te maken; Geïnteresseerden kunnen mailen naar PS23@overijssel.christenunie.nl (Provinciale Staten) of naar WS23@overijssel.christenunie.nl (beide Waterschappen)

Ook is de programmacommissie begonnen met voorbereidende werkzaamheden voor het schrijven van goed onderbouwde en gedegen verkiezingsprogramma’s. We werken -voor wat betreft de waterschappen- samen met de provincie Drenthe. Zowel Vechtstromen als WDO Delta liggen in de provincies Overijssel en Drenthe.

Voor de eigen geleding zijn we ook nog op zoek naar nieuwe mensen. We zijn op korte termijn op zoek naar drie nieuwe bestuursleden. Geïnteresseerden kunnen zich melden door een mail te sturen naar janlimbeck@overijssel.christenunie.nl