Aramese gemeenschap Enschede ontvangt ChristenUnie

IMG_0031.jpgmaandag 31 januari 2022

Een delegatie van de ChristenUnie heeft vrijdag de Aramese gemeenschap in Enschede bezocht. Het bezoek werd georganiseerd door ons statenlid Jan Westert. Partijleider Gertjan Segers was van de partij om uitgebreid stil te staan bij de Aramese gemeenschap en vragen die zij hadden over mensenrechten in hun landen van herkomst.
Segers zegde de inzet van zijn partij toe op het gebied van mensenrechten. Zo ging hij ook in op de erkenning van de Aramese genocide: “Het negeren van genocide kan nooit het laatste antwoord zijn. Dan geef je dictators een vrijbrief dat je weg kunt komen met volkenmoord. De ChristenUnie zal zich daartegen blijven verzetten.”
Ook toonde Segers begrip voor de wens van de Aramese gemeenschap om hun oorspronkelijke Aramese naam weer terug te kunnen krijgen. Hij is bereid daaraan mee te werken. Het doel van het bezoek was om de relaties tussen de Aramese gemeenschap en de ChristenUnie te bevestigen. Ook voor de Enschedese lijsttrekker Hadassa Meijer zijn goede contacten met de Aramese gemeenschap van belang. Zij wil investeren in de lokale relaties en sprak de wens uit om goed samen te werken.