ChristenUnie op bezoek bij Armeense gemeenschap

IMG_0027 kopie.jpgzaterdag 29 januari 2022

De ChristenUnie was op bezoek bij de Armeense gemeenschap in Almelo met een brede delegatie. Partijleider Gert-Jan Segers was samen met ons statenlid Jan Westert en de Almelose lijsttrekker Elise Klaasen te gast in de Armeens Apostolische Kerk. Ook de nr. 4 van de lijst Rita Tomas, die zelf een Armeense achtergrond heeft, was erbij samen met de huidige Almelose fractievoorzitter Wouter Teeuw.

Het doel van het bezoek was om de contacten vanuit onze partij te vernieuwen en te versterken. Segers memoreerde dat die contacten al bestaan sinds Leen van Dijke in de jaren negentig fractievoorzitter was. Daarna zijn ze voortgezet door o.a. Andre Rouvoet, die een motie over de Armeense genocide unaniem in de Tweede Kamer realiseerde. Op grond daarvan bezocht Arie Slob als bewindsman ook de herdenking van de genocide in Armenië. Er ligt dus een stevige band met de Armeense gemeenschap, waar Segers graag op verder bouwt.

Ook in Almelo weet de ChristenUnie de verbinding met deze christelijke geloofsgemeenschap goed te vinden. Vanuit Overijssel wil de ChristenUnie ook graag de goede contacten onderhouden. Wouter Teeuw vertelde over de Almelose stedenband met het Armeense Etsjmiadzin. In het gesprek werd ook stil gestaan bij de Armeense vluchtelingeproblematiek, waar bij dertig families meer aandacht verdienen.