ChristenUnie Overijssel steekt IC-medewerkers ‘appel onder de riem’

Appel actie IC.jpegzaterdag 24 april 2021

De Statenfractie van de ChristenUnie bezorgt manden vol appels bij de IC-afdelingen van de Overijsselse ziekenhuizen. De fractie van de ChristenUnie is zich ervan bewust dat zij de druk op de zorg en IC niet kan wegnemen. Maar de ziekenhuismedewerkers zijn wel in onze gedachten en wij waarderen hun geweldige inzet. Door ze een ‘appeltje onder de riem te steken’ willen we van onze waardering blijk geven. De appels worden of zijn bezorgd in Zwolle, Deventer, Hardenberg, Almelo en Enschede.

“Er allerlei discussies gaande over het al dan niet versoepelen van maatregelen, salarisverhogingen en zorgbonussen. De spanning in de samenleving is hoog. Meer coronapatiënten accepteren en tegelijkertijd weten dat dit ten koste gaat van mensen met andere ziektes? Minder coronapatiënten, maar tegelijkertijd zien hoeveel schade er ontstaat door de maatregelen? Het zijn moeilijke dilemma’s. En wat er ook gekozen wordt, het raakt jullie altijd!, zo schrijft de Overijsselse ChristenUnie in een begeleidende brief.  Dat kunnen wij niet zomaar voor de ziekenhuismedewerkers oplossen zo weet ook de ChristenUnie Overijssel.

“Voor nu willen we jullie graag een hart onder de riem steken. Corona zal een keer verdwijnen of beheersbaar worden, maar voorlopig nog niet. Er wordt van jullie dus nog lange tijd veel verwacht.

Met dit kleine gebaar willen we jullie hartelijk bedanken voor jullie inzet tot nu toe. Tegelijk wensen we jullie veel sterkte voor de tijd die nog komen gaat en hopen we van harte dat jullie vol weten te houden!”