Gemeenschappen zoals in Overijssel moeten we behouden

bijeenkomstCU_3febr_2019.JPGwoensdag 05 februari 2020

Gert-Jan Segers input voor het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie.
‘Bereikbaarheid, openbaar vervoer en leefbaarheid zijn voor ons van groot belang. Wij zijn partij voor de regio. Dat is zo omdat we sterke gemeenschappen willen behouden. Daar zien mensen naar elkaar om’, antwoordt Gert-Jan Segers tijdens een bijeenkomst in Hardenberg na een oproep om meer in te zetten op de gebieden buiten de randstad.

Ruim 150 inwoners van Overijssel zijn bij elkaar gekomen om inbreng te leveren voor het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie. Hardenberg heeft de primeur van een tour die Gert-Jan Segers de komende maanden maakt door Nederland. Zeer diverse thema’s komen aan de orde. Bezoekers vragen ondermeer aandacht voor de GGZ, regionale bereikbaarheid, marktwerking in de zorg, de vrees voor islamisering, ruimte voor gezinnen en de landelijke discussie over het levenseinde.

Gert-Jan Segers: ‘Ik hoor hier dat mensen willen omzien naar elkaar. We zijn geroepen om er voor die ene te zijn. Het noaberschap staat hier echt centraal. Dat neem ik mee uit Overijssel en is waardevolle inbreng voor ons verkiezingsprogramma. De ChristenUnie wil eraan bijdragen dat we in heel Nederland aandacht hebben voor elkaar. Dat is onze opdracht voor de komende jaren.’

Archief > 2020 > februari