Provincie moet lunchwandelen stimuleren

Wandeling.jpgwoensdag 13 maart 2019

Jan Westert (ChristenUnie) en Kees Slingerland (GroenLinks) hebben “gelunchwandeld” in Vriezenveen. De beide statenleden hebben dat idee opgepikt en willen dat lunchwandelen wordt gestimuleerd. De positieve input in Vriezenveen heeft hun idee bevestigd.

In de sportprogramma’s van de provincie kan lunchwandelen een plek krijgen, maar ook bij de ontwikkeling en revitalisering van locaties is er aandacht voor nodig. Het doel is immers om bewegen te stimuleren. Kees Slingerland (GroenLinks): “Ik zie veel kansen voor lunchwandelen. Het is gezond. Bedrijven en instellingen hebben belang bij gezonde en vitale werknemers. Het zou een trend moeten worden. Jan Westert: ‘Met een kleine moeite zouden bedrijventerreinen en kantoorlocaties daar meer aandacht aan kunnen geven. Zorg voor wat meer groene ruimte met een eenvoudige wandelroutes.”

In Vriezenveen liepen Westert en Slingerland over een gerevitaliseerd bedrijventerrein. Hun conclusie: wandelen is er prima te doen, maar met iets meer groen was het net even aangenamer geweest! De beide (kandidaat) statenleden stemden ook in met de suggestie van wethouder Van Abbema van Twenterand dat je de ruimte op bedrijventerreinen ook multifunctioneler moet maken. Zorg dat er ’s avonds hard kan worden gelopen, gesport kan worden, en dat omwonenden het prettig vinden om er ook hun rondje te lopen. Westert en Slingeland: “Het is kostbare ruimte, jammer om die ruimte vaak verlaten te laten liggen.” De beide statenleden willen na de provinciale statenverkiezingen werk maken van deze punten.

Archief > 2019 > maart