De ChristenUnie wil openbaar vervoer van en naar kleine kernen!

Martha van Abbema_smalldonderdag 12 maart 2015

"Goede bereikbaarheid is een belangrijke randvoorwaarde voor de leefbaarheid van onze provincie. Het openbaar vervoer moet voor zoveel mogelijk reizigers toegankelijk zijn en een aantrekkelijk alternatief zijn voor eigen vervoer. Daar zien wij vele kansen voor."Aldus Martha van Abbema, kandidaat Statenlid voor de ChristenUnie.

"Waar mogelijk moeten verbindingen met kleine dorpen in stand worden gehouden. Wij willen lokale initiatieven als het gebruik van een deelauto of aansluiting van regiotaxi en buurtbus op regionale bus- en treinlijnen stimuleren." vervolgt Abbema haar plannen.

Openbaar vervoer komt met partners tot stand. Er zijn veel plaatsen in de Provincie waar het openbaar vervoer verbetering vraagt. Als voorbeelden is de ChristenUnie voor elektrificatie van het regionale spoor Almelo-Mariënberg en Zutphen-Oldenzaal. Ook willen wij stations in Staphorst, Hengelo Westermaat, Deventer Zuid, Bathmen en Bergentheim en een nachtnetaansluiting van Deventer, Enschede, Hengelo en Zwolle op het NS-nachtnet naar de randstad. Verder willen wij betere OV-verbindingen over landsgrenzen heen, zodat naburige steden en luchthavens aantrekkelijker en toegankelijk worden. Het onderhoud van wegen en kunstwerken verdient prioriteit binnen het provinciale beleid. Wij willen slimme en zuinige mobiliteit aanjagen: e-bike, e-scooter en de deelauto zijn daar voorbeelden van. En verder zijn wij voor de aanleg van fietssnelwegen die aantrekkelijk zijn voor woon-werkverkeer, e-bikes en wielrenners, zodat we ook het gebruik van de fiets stimuleren.

18 maart geef geloof een stem, stem ChristenUnie

Archief > 2015 > maart