ChristenUnie Overijssel houdt N36 tour

ArieSlobwoensdag 11 februari 2015

De ChristenUnie Overijssel organiseert maandag 16 februari ’15 de N-36 tour. Fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Arie Slob en provinciaal lijsttrekker Jan Westert bezoeken met een delegatie enkele bedrijven in de regio rond de N36. Daarnaast spreken ze met vertegenwoordigers van gemeenten over de veiligheids- en doorstromingsproblemen rond de N 36. CU-statenlid Martha van Abbema heeft de N36 onlangs weer de provinciale agenda geplaatst.

De N36 tour start maandag 16 februari om 9.00 uur met een bezoek aan het sociale werkvoorzieningsbedrijf Larcom te Ommen. Larcom is ook actief in Twenterand. Bij het bezoek aan Larcom zal de toekomst voor werknemers die zijn aangewezen op beschut werk centraal staan.  De ChristenUnie Overijssel heeft in een motie samen met de SP er aandacht voor gevraagd om beschut werk beter aan te verbinden met de regionale economische agenda in Overijssel. Met het oog daarop vinden zij het van belang om zicht te houden op de ontwikkelingen bij sociale werkvoorzieningsbedrijven.

De N 36 tour zal vervolgens naar het knooppunt Beerze gaan, waar wethouder Janssen van de gemeente Hardenberg  ter plekke bij de kruising van gedachten zal wisselen met Arie Slob over deze ongelijkvloerse kruising en de visie van de gemeenten Hardenberg en Ommen op de N36.

De tocht wordt daarna voortgezet naar Vriezenveen, waar een bedrijfsbezoek zal worden gebracht aan Raab Karcher en gesproken met het gemeentebestuur van Twenterand en het bedrijfsleven over de N36, veiligheid en infrastructuur.

Archief > 2015 > februari