Berichten over bedrijfsterreinen

1. Kaart.jpg
    Door Jan Westert op 3 maart 2023 om 11:46

De afgelopen week werd de fractie van de ChristenUnie benaderd over onze visie op grootschalige bedrijfsterreinen in (agrarisch) buitengebied. De ChristenUnie staat sceptisch tegenover grootschalige nieuwe bedrijventerreinen (XXL-businesspark) die vooral gericht zijn op overslag en distributie. Jan Westert stelt: "Deze terreinen zorgen voor een grote verdozing van het landschap. We zijn er niet van overtuigd dat Overijssel moet inzetten op dit soort bedrijfsvestiging." De ChristenUnie denkt dat ervoor de provincie een rol ligt als bewaker van de ruimte en zeker niet als investeerder. Voor de uitbreiding van bestaande bedrijfsterreinen vinden wij het belangrijk dat deze voldoen aan nauwgezette eisen rond duurzaamheid, een eerlijke verdeling van de ruimte, toegevoegde waarde en inpasbaarheid in het landschap, zeker in een landelijk gebied.

Lees meer over "ChristenUnie sceptisch over nieuwe grootschalige bedrijfsterreinen in buitengebied."