Wim de Jong weer lijsttrekker ChristenUnie

maandag 14 december 2009 22:26

Tijdens de ledenvergadering op 1 december is Wim de Jong opnieuw als lijsttrekker gekozen voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010. Hiermee wordt duidelijk invulling gegeven aan ‘dienstbaar én duurzaam’. Dat is namelijk het thema van het ChristenUnie-verkiezingsprogramma voor christelijk-sociale politiek. Henrike Nijman staat als tweede – dus op verkiesbare plaats - op de kieslijst. Henrike is al jaren actief in de steunfractie en is voorbereid op het echte werk in de gemeenteraad.

De verschillende kandidaten op de lijst vertegenwoordigen de achterban zeer goed: het is gelukt om mensen uit de verscheidene kerkelijke en evangelische gemeenten te vinden; er staan vijf enthousiaste vrouwen op de lijst; mensen die werken in de zorg, maar ook ondernemers, adviseurs voor de openbare ruimte, een wiskundige, iemand die fulltime voor het gezin zorgt enzovoort. De kandidaten zijn qua leeftijd goed gespreid: van twintiger tot zestiger.

Wim de Jong gaat zich opmaken voor alweer zijn 3e termijn in de raad. Wim is daarmee een baken voor de Deventer gemeenteraad en is inmiddels een zeer gerespecteerd raadslid. Tijdens zijn toespraak verwoordde hij het als volgt:

"In het politieke klimaat van Deventer bleek het mogelijk met één zetel zaken te realiseren, een zetje in de goede richting of zo aan te kaarten dat men er iets mee moest. Dat is lang niet overal zo in Nederland. Het kan ook zo weer weg zijn. In de laatste politieke crisis ben ik ook wel even bang geweest dat die constructieve sfeer zou verdwijnen. Het is niet gebeurd. Daar zijn we dankbaar voor
Ook daar hebben we aan mogen bijgedragen. Stabiel en betrokken, dat zijn we en dat wordt herkend."

De ChristenUnie wil met de verkiezingen van 2010 gaan voor zetelbehoud in de raad en heeft de ambitie om een 2e zetel in de raad door Henrike Nijman te laten bezetten. Tijdens de ledenvergadering werd de kieslijst met 15 vertegenwoordigers bij acclamatie vastgesteld.

TitelBestandsgrootteMIME-type
toespraak ledenvergadering 201021,3 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Archief > 2009 > december