Raad krijgt beeld dat vrijwilligers verdienen

brandweermonument onthullingzaterdag 12 december 2009 18:00

Zaterdagmiddag is het brandweermonument onthult bij het gemeentehuis. Ter gelegenheid van de viering van 150 jaar vrijwillige brandweer in Rijssen-Holten werd het beeld aangeboden aan de gemeenteraad. Eerder was in Holten om die reden de gedenksteen teruggeplaatst die de felle brand in Holten van 1829 herdenkt. Iedereen die het mooie beeld ziet zal zich moeten realiseren dat we zonder inzet van de vrijwilligers bij de brandweer niet kunnen. Zij zijn één van de vrijwilligersgroepen waarop de samenleving drijft.

De onthulling vond plaats door vrijwilligers, twee oud-leden van het korps en van beide posten de jongste leden. Zij werden hierbij geassisteerd door waarnemend burgemeester Pieter van Veen. In juni was een miniatuur van het beeld aan aangeboden aan de raad.

De burgemeester gaf in een toespraak het belang van de vrijwilligers aan. Hij benadrukte ook dat de raad zich hier terdege van bewust is. Door de goede samenwerking die er al is in de regio kan het korps goed meegaan in de ontwikkelingen rond de veiligheidsregio.

Als het aan de ChristenUnie ligt dan blijft Rijssen-Holten investeren in de begeleiding van de vrijwilligers, en in de samenwerking met de korpsen van Wierden en Hellendoorn. Het blijft van groot belang dat de vrijwilligers plaatselijke betrokkenheid voelen, daarom is het goed dat zij niet nu niet over gaan naar de veiligheidsregio.

Archief > 2009 > december