'Heerlijk Holten' kan ook met noordelijke rondweg

centrum Holtenvrijdag 27 november 2009 18:30

In de raadscommissie Grondgebied heeft wethouder Wolterink (ChristenUnie) gezegd dat een noordelijke rondweg goed inpasbaar is bij de plannen voor een betere verbinding tussen Holten en Holterberg. De plannen 'Heerlijk Holten' werden door de fractie positief ontvangen.

'Heerlijk Holten' is de naam voor de plannen die een betere verbinding tussen het centrum van Holten en de Holterberg tot stand moeten brengen. De kom moest als het ware een kwartslag worden gedraaid, zodat er een logische verbinding ontstaat. Daarbij moet de dorpskern zo snel mogelijk verkeersluw worden gemaakt. 'Heerlijk Holten' bestaat uit allerlei ontwikkelingen, zoals de bouw van het Kulturhus en de aanleg van het Wansink- en Zilverzandtracé.

Bert Tijhof (ChristenUnie) was 'blij' met de plannen. Hij vroeg zich wel af of de financiële positie van de gemeente de komende jaren geen 'grote rem op de uitvoering' zal zijn. Met andere raadsleden was hij ook benieuwd of deze plannen de eventuele aanleg van een noordelijke rondweg zullen dwarsbomen. Wethouder Ben Wolterink verzekerde de zo'n rondweg goed inpasbaar is, omdat die aan de noorkant van de spoorlijn verdiept aangelegd kan worden.

Klik hier voor 'Gebiedsvisie verbinding Holten-Holterberg'
Klik hier voor deel 2 van de Gebiedsvisie
(Analyse)
Klik hier voor deel 3 van de Gebiedsvisie (De Bouwstenen)