ChristenUnie wil bestuurlijke LAT-relatie uitbreiden

Lijsttrekkers Reggestreekdinsdag 24 november 2009 00:00

De ChristenUnie-kiesverenigingen van de gemeenten Hellendoorn, Rijssen-Holten en Wierden willen in de raadsperiode 2010 – 2014 de bestuurlijke samenwerking tussen deze drie gemeenten uitbreiden en versterken. Het betreft de samenwerking op o.a. het gebied van recreatie en toerisme, landelijk gebied, milieu, afvalstoffen en veiligheid door alcoholmatigingsbeleid.

Op initiatief van de ChristenUnie Hellendoorn hebben de drie kiesverenigingen de afgelopen weken hun verkiezingsprogramma’s met elkaar vergeleken. Onder de noemer ‘Bestuurlijke reLATie’ werd overeenstemming bereikt dat op een aantal beleidsterreinen afstemming en/of samenwerking mogelijk cq nodig was. De reden hiervoor was efficiëncy en geografische samenhang.

Bij deze samenwerkinggedachte staat de zelfstandigheid van de drie gemeenten niet ter discussie.

Naast de genoemde onderwerpen stellen de drie kiesverenigingen ook voor dat minimaal 1 x per jaar de raden en/of commissies van Hellendoorn, Rijssen-Holten en Wierden samen vergaderen om concreet sturing te geven aan samenwerkingszaken.

Op deze manier wil de ChristenUnie laten zien dat vanuit de kracht van landelijke gemeenten het mogelijk is om op deze schaal herkenbaar en daadkrachtig te besturen.

Op de foto van links naar rechts de lijsttrekkers: Bert Haan (Hellendoorn), Riet Eshuis (Wierden) en Bert Tijhof (Rijssen-Holten)

Reacties op 'ChristenUnie wil bestuurlijke LAT-relatie uitbreiden'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2009 > november