ChristenUnie stelt unaniem kandidatenlijst vast

Bert Tijhof 2008woensdag 11 november 2009 07:00

Op 10 november hebben de leden van de ChristenUnie Rijssen-Holten unaniem de voorgestelde kandidatenlijst overgenomen. De voordracht door de selectiecommissie was gevolgd door het bestuur, en het bestuur kreeg de steun van alle aanwezige leden. Daarmee is Bert Tijhof officieel de lijsttrekker geworden voor de ChristenUnie Rijssen-Holten. Ook werd het verkiezingsprogramma vastgesteld, met de slogan ‘Stabiel, Betrokken, ChristenUnie’.

De kandidatenlijst zorgt voor een aantal verschuivingen in de raadsfractie. Willy Otten en Freek Nieuwenhuis hebben op eigen verzoek een stapje terug gedaan. Bert Tijhof (36) neemt het stokje van Willy Otten over. Hij heeft al vele jaren ervaring in de gemeenteraad. Als jongere draaide hij al mee in de schaduwfractie, en sinds 2002 is hij raadslid.

Op 2 staat Willemien Riezebos (49), zij is raadslid sinds 2006. Op 3 staat Jan Berkhoff, nu raadscommissielid. Ben Wolterink, huidig wethouder voor de ChristenUnie, staat op 4. Op 5 een nieuw gezicht, Joost van Veldhuizen. Op 6 staat de huidig secretaris en raadscommissielid Gerrit Roosink. De kandidatenlijst bevat mensen met verschillende kerkelijke achtergronden, en ook jongeren zoals Niek Otten (22) op nummer 10. De volledige kandidatenlijst verschijnt binnenkort op deze website.

De voorzitter van de kiesvereniging ChristenUnie Rijssen-Holten wenste alle kandidaten, en in het bijzonder de lijsttrekker, van harte Gods zegen toe bij het vele werk dat de komende tijd gedaan moet worden om er op 3 maart 2010 een succes van te maken.

Bert Tijhof krijgt felicitaties

Het verkiezingsprogramma is met enkele amendementen vastgesteld. Nadat de amendementen verwerkt zijn zal het verkiezingsprogramma gepubliceerd worden. Naar verwachting zal dit begin december 2009 zijn.

Archief > 2009 > november