Bert Tijhof voorgedragen als lijsttrekker

Bert Tijhof 2008donderdag 01 oktober 2009 20:10

Het bestuur heeft, op advies van de selectiecommissie, de leden Bert Tijhof voorgedragen als nummer één op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. In een ledenvergadering op 10 november zal de kandidatenlijst worden vastgesteld. Ook het verkiezingsprogramma zal dan de definitieve tekst krijgen.

Met Bert Tijhof (36) krijgt de ChristenUnie een jonge lijsttrekker. Maar hij heeft al wel vele jaren ervaring in de raad (sinds 2002) en als schaduwfractielid. De huidige fractievoorzitter, Willy Otten, heeft aangegeven na de verkiezingen een stapje terug te willen doen. Ook Freek Nieuwenhuis wil gezien leeftijd graag een plek vrij maken.

De leden is voorgesteld Willemien Riezebos als nummer twee te benoemen, en verder Jan Berkhoff (derde), Ben Wolterink (vierde), Joost van Veldhuizen (vijfde) en Gerrit Roosink (zesde). Willy Otten en Freek Nieuwenhuis zijn voorgedragen als respectievelijk zevende en achtste.

Een nadere kennismaking met de voorgedragen kandidaten kunt u lezen in het Contactblad, dat u online kunt vinden rechts op de openingspagina van deze website.

Archief > 2009 > oktober