Pieter van Veen tijdelijk burgemeester

Burgemeester Van Veendonderdag 01 oktober 2009 20:00

In een bijzondere raadsvergadering is 1 oktober Pieter van Veen geïnstalleerd als waarnemend burgemeester van Rijssen-Holten. Hij wil zich de komende maanden volop inzetten voor Rijssen-Holten, en haar inwoners. Een aantal lastige hobbels zullen in die tijd genomen moeten worden, met name de bezuinigingen zullen waarschijnlijk veel stuurmanskunst vergen. De ChristenUnie wenst de burgemeester veel wijsheid en Gods zegen.

Wethouder ter Schure mocht na enkele dagen gebukt te zijn gegaan onder ambtsketting, de ambtsketting overdragen aan burgemeester van Veen. Tijdelijk raadsvoorzitter, Harry Dul, droeg de voorzittershamer over. Pieter van Veen gaf in zijn toespraak aan zich volledig in te willen zetten, en er voor te willen zorgen dat zijn opvolger in een gespreid bedje komt.

Op 15 oktober zal de raad de profielschets voor de nieuwe burgemeester vaststellen. Daarna wordt de sollicitatieprocedure opgestart, en volgt een tijd lang radio stilte. Naar verwachting zal tegen de zomer van 2010 de nieuwe burgemeester kunnen beginnen. Pieter van Veen zal dan de nieuwe gemeenteraad inmiddels hebben geïnstalleerd, en aan de slag zijn gegaan met een nieuw college.

Pieter van Veen is ook waarnemend burgemeester in Raalte geweest. De dichter bij Raalte, Benne Solinger, droeg daarom na afloop van de raadsvergadering het volgende gedicht voor.

Gefeliciteerd Rijssen-Holten met de komst van Pieter van Veen!
Want deze gewone, bijzondere man, is een burgemeester waar je op bouwen kan!

Een echte burgervader voor alle mensen!
Rijssen-Holten: ‘als waarnemend burgemeester kunt U zich geen betere wensen.’

In Raalte was er bij velen verdriet toen hij die mooie Sallandse dorp verliet.
Maar nu uw Bort Koelewijn naar Kampen is vertrokken,
Staat Pieter van Veen, bij ons warm gelopen, voor u klaar in de startblokken.

Geniet van hem, zolang u kunt!
Hij is, als waarnemer, u erg gegund!
Hij kent heel veel documenten, maar gebruik van zijn talenten.
Rijssen-Holten het gaat u goed, en voor Pieter ook een GROET.

Archief > 2009 > oktober