Wethouder Thea van Dalen-Schiphorst overleden

Wethouder van Dalen-Schiphorstdonderdag 20 augustus 2009 21:00

Ons bereikte het droevige bericht dat wethouder Thea van Dalen (CDA) op woensdag 19 augustus 2009 is overleden. De fractie van de ChristenUnie heeft haar ervaren als een prettige enthousiaste persoonlijkheid. Wij wensen haar man en familie Gods troost. In de hal van het gemeentehuis ligt tot en met donderdag 27 augustus 2009 een condoleanceregister voor haar.

Thea van Dalen verrijkte in 2008 het college van burgemeester en wethouders. Mede door de samenstelling van haar portefeuille had zij bijzonder veel contacten met inwoners, bedrijven en organisaties. Zij hield ervan om op een professionele maar innemende wijze haar contacten tegemoet te treden. Ze voelde zich gelukkig dat zij op deze manier mee kon werken aan een goed bestuur. In de korte tijd dat zij bij onze gemeente werkte heeft zij zich door deze enthousiaste houding bij velen geliefd gemaakt.

In het voorjaar krijgt Thea van Dalen hartproblemen en uiteindelijk is zij aan de gevolgen daarvan overleden.

Wij herdenken haar als een bijzonder innemend collegelid, een enthousiaste portefeuillehouder en een daadkrachtige persoonlijkheid.

Wij wensen de familie kracht en sterkte toe om met dit grote verlies om te gaan. Dat de liefdevolle herinneringen en het vertrouwen dat zij zelf uitstraalde daarbij moge helpen.

gemeenteraad, college, personeel gemeente Rijssen-Holten
Drs. Mr. B. Koelewijn, burgemeester
A.C. van Eck, secretaris
Drs. H.A.J. van de Vliert, griffier