Zes partijen (incl. CU) maken coalitie 'met blik vooruit'

zaterdag 20 juni 2009 23:07

Bijgaand een persbericht over de nieuwe coalitie onderhandelingen. De ChristenUnie is van de partij.

Deventer, 19 juni 2009

Zes partijen maken coalitie ‘met blik vooruit’

GroenLinks, CDA en VVD hebben vrijdagavond de eerste concrete stappen gezet op weg naar de vorming van een nieuw college. Aan tafel zaten ook Algemeen Deventer Belang, D66 en ChristenUnie. Deze zes fracties zullen in de komende week werken aan de vorming van een stabiele meerderheidscoalitie, die de blik vooruit richt.

De keuze voor samenwerking met deze partijen is niet toevallig: alle hebben in de afgelopen periode constructief samengewerkt met het zittende college. Met die inzet werken de zes nu aan een nieuwe coalitie die concrete resultaten wil boeken. Geen omvangrijk collegeprogramma met veel tekst, wel duidelijke afspraken en praktische oplossingen.

Het gesprek verloopt in een positieve en ontspannen sfeer, er werden al in deze eerste avond ‘meters gemaakt’. Het streven is om eind volgende week overeenstemming te hebben over het resultaat, waarna het nieuwe college op 1 juli geïnstalleerd zou kunnen worden.

Noot voor redactie: communicatie over de onderhandelingen vindt plaats via Carlo Verhaar,

T (0570) 67 11 21, M 06 5532 8483, E mail@carloverhaar.nl

Archief > 2009 > juni