De ChristenUnie versus de Sportboulevard

maandag 08 juni 2009 23:30

Tijdens de raadsvergadering van 26 mei is er uitvoering gesproken over de komst van een sportboulevard in Hardenberg, op het terrein tegenover het ziekenhuis. De fractie van de ChristenUnie kan ver meegaan met het voorstel van het college om over te gaan tot de aanleg van de eerste fase.

Wel hadden we liever een andere volgorde gehad: eerst een planvisie waaruit blijkt wat er komt en waar. Om de komst van de atletiekbaan niet langer te vertragen zal er echter zo snel mogelijk met de uitvoering  begonnen moeten worden.

Wel hadden we enkele vragen:
Wat doen we met het zwembad? De ChristenUnie heeft vanaf het begin gepleit voor een naar buiten toe gericht overdekt zwembad. En als we kijken wat een buitenbad ons extra kost dat afgezet tegen het gebruik daarvan, is dat voor ons alleen maar een bevestiging dat we die keus van een naar buiten toe gericht overdekt zwembad moeten maken. En dan denken we aan een zwembad die voor een gedeelte open kan middels een koepel of een grote schuifpui. Volgens ons wordt dat mede bevestigd door het rapport “de toekomst voorspel je niet, die maak je” waar gesproken wordt over een goed alternatief. In het raadsvoorstel wordt echter alleen gesproken over een overdekt zwembad. Wethouder Prinsse heeft toegezegd dat bovengenoemde suggestie wordt meegenomen in de verdere ontwikkeling.
En dan de wielerbaan! De ChristenUnie is van mening dat een ambitieuze gemeente als Hardenberg best een wielerbaan zou kunnen passen. Als er vanuit de wielersport meerdere malen wordt aangegeven dat er een sterke behoefte is aan een eigen wielercircuit dan is het o.i. een goede zaak om vanuit de planvisie te bezien wat er mogelijk is. Wij vragen ons af waarom het college hier vanaf ziet: is het ruimte of zijn het de financiën. Een goede onderbouwing ontbreekt waardoor het voor ons als raad moeilijk is om hierover een besluit te nemen. De ChristenUnie gaat er van uit dat de wethouder bij de verdere plannen van de sportboulevard in ieder geval een haalbaarheidsonderzoek doet naar de mogelijkheden van een wielerbaan in Hardenberg. Ook dit heeft de wethouder toegezegd.

Archief > 2009 > juni