Gerrit Roosink beëdigd als schaduwfractielid van de ChristenUnie

raadscommissielid roosinkvrijdag 29 mei 2009 23:00

Tijdens de gemeenteraadsvergadering van 28 mei is Gerrit Roosink beëdigd als schaduwfractielid voor de ChristenUnie. Voor de fractie van Gemeentebelang Rijssen-Holten is tijdens dezelfde vergadering Jan Beunk als schaduwfractielid beëdigd.

In de gemeente Rijssen- Holten bestaat de mogelijkheid dat fracties ondersteund worden door maximaal 3 schaduwfractieleden. Op die manier hebben de fracties ondersteuning en kunnen mensen kennismaken met het raadswerk. Een schaduwfractielid mag aan raadscommissievergaderingen deelnemen als raadscommissielid. Tot nu toe was Jan Berkhoff het enige schaduwfractielid van de ChristenUnie

Met name doordat de commissies ABZM en MDV op dezelfde avond plaatsvinden bestond er bij de fractie behoefte aan meer ondersteuning. De ChristenUnie heeft daarom Gerrit Roosink voorgedragen als schaduwfractielid. De raad is daar in haar vergadering van 28 mei 2009 mee akkoord gegaan.

Gerrit Roosink is al lange tijd zeer actief voor de ChristenUnie. Ook tijdens de vorige raadsperiode was hij enige tijd schaduwfractielid, hij nam toen deel aan de commissie Algemene Bestuurlijke zaken en Middelen (ABZM). Na de verkiezingen is hij zich weer volledig gaan concentreren op zijn functie van secretaris van het bestuur van de ChristenUnie Rijssen-Holten,  en beheerder van de website.

De fractie is erg ingenomen met de uitbreiding.