In juni duidelijkheid over reinigingsdienst verwacht

reinigingsdienstdonderdag 26 februari 2009 21:30

Bert Tijhof (ChristenUnie) heeft het college om duidelijkheid gevraagd omtrent de evaluatie van de reinigingsdienst. “In deze tijd is het niet verstandig om mensen lang in onzekerheid te houden, daarom wil de ChristenUnie-fractie ook zeer snel actie in dit dossier”. In 2005 is afgesproken dat Rijssen-Holten nog minimaal drie jaar een eigen reinigingsdienst behoudt, en dat in januari 2009 geëvalueerd wordt of de optimalisatieslag goed heeft gewerkt.

In 2005 heeft de gemeenteraad met het college afgesproken dat de optimalisatie van de reinigingsdienst in januari 2009 geëvalueerd zou worden. De gemeenteraad heeft toen besloten dat Rijssen-Holten nog minimaal drie jaar een eigen reinigingsdienst wil behouden, om deze de gelegenheid te geven de nodige efficiencymaatregelen te treffen. Daarna zou bekeken worden of er al dan niet geprivatiseerd moet worden. Nu de drie jaar voorbij zijn heeft het personeel er recht op zo snel mogelijk te weten wat er verder gaat gebeuren. Daarom wil de ChristenUnie graag weten wat de status is van de in maart 2005 toegezegde evaluatie van het functioneren van de reinigingsdienst.

Vanuit de reinigingsdienst hebben de fractie geluiden bereikt dat de evaluatie al in gang is gezet, en dat er daardoor onzekerheid over het voortbestaan is. Daarom wilde de fractie graag weten wat de status is van de evaluatie, en wanneer deze te verwachten is.

Wethouder ter Keurst gaf, als vervanger van wethouder ter Schure, in de raadsvergadering aan dat de nu drie jaar toegepaste nieuwe werkwijze inmiddels is geëvalueerd. De evaluatie wordt nu intern voorbereid ten behoeve van het college. Naar verwachting zullen de bevindingen en conclusies in april in het college besproken worden, en in juni in de gemeenteraad. Bert Tijhof kon zich vinden in deze toezegging van het college.

Reacties op 'In juni duidelijkheid over reinigingsdienst verwacht'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.