Statenleden ChristenUnie bezoeken Hardenberg

woensdag 11 februari 2009 21:36

Op uitnodiging van de ChristenUnie fractie kwamen dinsdag 10 februari twee Statenleden naar Hardenberg. Doel van dit bezoek was aandacht te vragen voor het belang van goede weg- en treinverbindingen in de gemeente.

De stationslocaties in Hardenberg, Bergentheim en Mariënberg werden bezocht om de mogelijkheden van een goede treinverbinding Twente- Drenthe te tonen. Daarvoor zou de spoorlijn Almelo- Mariënberg via Bergentheim naar Hardenberg doorgetrokken moeten worden. Op deze manier zullen naar verwachting veel meer mensen gebruik gaan maken van de trein.

Ook werd aandacht gevraagd voor een rechtstreekse busverbinding tussen de twee hoofdkernen in de gemeente: Hardenberg en Dedemsvaart. Het is vreemd dat je alleen via overstappen van de ene hoofdkern in de gemeente naar de andere kunt komen.

Naast aandacht voor een goede duurzame tracékeuze voor de N340 werd ook aandacht gevraagd voor de N34 van Ommen richting Drentse grens. Op dit gedeelte hebben de laatste jaren al 8 dodelijke ongelukken plaats gevonden. Omdat het een provinciale weg is, werd gewezen op de provinciale verantwoordelijkheid deze 100km weg op korte termijn duurzaam veilig in te richten.

Reacties op 'Statenleden ChristenUnie bezoeken Hardenberg'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.