Denk mee over de gemeente en laat uw wensen horen!

verkiezingsmarkt 2e kamer 2006dinsdag 13 januari 2009 20:00

Op dinsdag 3 februari organiseren de gezamenlijke politieke partijen in Rijssen-Holten in de hal van het gemeentehuis in Rijssen een politieke avond. Daarbij kunnen inwoners, verenigingen, organisaties, kerken, ondernemers en alle anderen hun wensen voorleggen aan de politiek. De avond begint om 19.00 uur en duurt tot ca. 22.00 uur. De politieke partijen kunnen de ideeën meenemen in hun partijprogramma’s voor de verkiezingen van 2010.

De politieke avond is een gezamenlijk initiatief van de politieke partijen in Rijssen-Holten die in de gemeenteraad zijn vertegenwoordigd. Partijen die (nog) niet in de gemeenteraad van Rijssen-Holten zijn vertegenwoordigd en die mee willen doen, kunnen zich melden bij de griffie.

De avond is bedoeld om als politieke partijen een goede indruk te krijgen van wat er leeft. Niet alleen bij inwoners, maar ook bij verenigingen, organisaties, ondernemers en alle andere groeperingen. Aangezien de meeste partijen de komende maanden gaan werken aan hun verkiezingsprogramma 2010-2014, biedt deze avond een mooie kans om in één keer alle politieke partijen onderwerpen mee te geven die men graag terugziet in de verkiezingsprogramma's.

Vanaf 19.00 uur is het gemeentehuis open en kan iedereen informeel met de vertegenwoordigers van de politieke partijen spreken. Het sprekersuur is van 20.00 tot 21.00 uur. Alle sprekers krijgen dan enkele minuten de tijd om hun ideeën voor het voetlicht te brengen. Alleen sprekers die zich vooraf aanmelden, kunnen hieraan meedoen. Na het sprekersuur kunnen de vertegenwoordigers van de politieke partijen op informele wijze met de sprekers persoonlijk nader van gedachten wisselen.

De politieke partijen van binnen en buiten de gemeenteraad zijn deze avond herkenbaar aanwezig en krijgen de ruimte om hun huidige programma's neer te leggen.

Aanmelden
Aanmelden kan via het e-mail adres griffie@rijssen-holten.nl. De aanmelder krijgt van de griffie een bevestiging van opgave.

Meer informatie
Meer informatie over de avond is te krijgen bij de griffier, Hendrik Jan van de Vliert, t. (0548) 854530   of bij Communicatie, Heleen van der Wal, t. (0548) 854467 of mobiel 06 22 666 305.