1000-jongerenplan

1000jongerenvrijdag 28 augustus 2015

De Statenfracties van CDA en ChristenUnie stonden stil bij de positieve berichten voor de uitvoering van het 1000-jongerenplan door de Twentse gemeenten. De verduurzaming van de Overijsselse aanpak in Twente werd door CDA en ChristenUnie positief gewaardeerd. De fracties noemden dit een goede uitvoering van de eerdere motie Westert genoemd naar de indiener, Jan Westert van de ChristenUnie.

Zorgen waren er over de aanpak in Zwolle, waar de gemeenten de verduurzaming van het plan niet lijken over te nemen. Voor Jan Westert was dit de aanleiding GS te verzoeken strak de vinger aan de pols te houden. Het geld is beschikbaar gesteld om een succesvolle aanpak te verduurzamen en niet voor iets anders. Indien in Zwolle dat resultaat niet wordt gehaald, mag Overijssel wat betreft Westert het geld terughalen. Gedeputeerde van Hijum zegde toe met nadere informatie over de regio Zwolle te zullen komen.

Archief > 2015 > augustus